loading...
پست های آپدیت شده
آرش حکیم زاده بازدید : 132 چهارشنبه 18 فروردین 1400 نظرات (0)

چند سال پیش ، یکی از فرزندان من با وسایل نقلیه غلتکی وسواس داشت. او فیلم را بعد از فیلم تماشا می کرد تا از دور آنها را مطالعه کند. او خودش را در بازی های رایانه ای طراحی کرد. فقط یک مشکل وجود داشت: او از اینکه واقعا سوار یک شده بود بسیار وحشت داشت.

سرانجام ، او "Sooper Dooper Looper" در He r sheypark را به عنوان یک گزینه بالقوه شناسایی کرد: خیلی بلند و خیلی سریع نبود و فقط یک وارونگی داشت. اما وقتی واقعاً به پارک رفتیم ، او شروع به از دست دادن اعصاب خود کرد. می دانستم که اگر بعد از همه اینها روی غلتک سوار نشود پشیمان می شود ، بنابراین به او یادآوری کردم که دو دقیقه دیگر ، سواری تمام خواهد شد. حتی اگر از آن متنفر بود ، فقط دو دقیقه بود (به طور دقیق 1:45). به او گفتم که در آن طرف دو دقیقه خودش را تصویر کند .

بنابراین او این کار را کرد ، و سپس سوار بر زیر لیوانی شد. و وقتی کار تمام شد ، او واقعاً خوشحال شد که آن را امتحان کرده است. در همین حال ، من خوشحال شدم که ترفندی که اغلب استفاده می کنم بار دیگر جواب داده است.این مهارت در به تصویر کشیدن خود آینده ما برای نظم اساسی است - اما برای خوشبختی نیز مهم است ، که به همان اندازه مهم است.

برای بهتر شدن در برنامه ریزی ، خود آینده خود را بشناسید

"تداوم خود" یک استراتژی تصمیم گیری دست کم گرفته اما حیاتی است

با خود آینده خود مهربان باشید

انسان ها در تصویرسازی خود آینده ما بسیار بد هستند. تحقیقات نشان داده است که وقتی به آنها فکر می کنیم ، مناطق مغزی فعال شده مشابه مناطقی هستند که وقتی به غریبه فکر می کنیم فعال می شوند - اما نه آنقدر که وقتی به فکر فعلی خودمان هستیم فعال می شود.

این ممکن است یکی از دلایلی باشد که افراد پس از بازنشستگی زیر پس انداز می کنند. یا چرا ما خیلی دیر بیدار می مانیم - زیرا ، همانطور که جری Seinfeld یک بار مشاهده کرد ، کمبود خواب "مشکل صبح گای است. "اما همان تحقیقات نشان داد که وقتی مردم واقعاً می توانند تصاویر خود سالخورده (شبیه سازی شده) را ببینند ، پس آنها انتخاب های بهتری انجام می دهند.

این حکمت حکایت از این دارد که واقعاً باید خودمان را در طرف دیگر انتخاب سخت انتخاب کنیم. به عنوان مثال ، ممکن است به یاد داشته باشید که در گذشته ، شما همیشه احساس خوشحالی می کردید پس از یک طلوع آفتاب جذاب . احتمالاً "آینده شما" نیز همین احساس را خواهد داشت. در آن لحظه سرد ناخوشایند که باید در واقع پاهای خود را از تخت بیرون آورده و پاها را روی زمین قرار دهید ، خود را در سمت دیگر تصویر کنید. در عوض ، روی خانه برگردان ، گونه های گلگون و بالای یک دونده تمرکز کنید.

به طور خلاصه این واقعا نظم است. با به تصویر کشیدن خود در طرف دیگر ، لازم نیست چیزی را انتخاب کنیم که بلافاصله آسان باشد.

در مورد خوشبختی منظم باشید

البته این فقط رعایت نظم و انضباط و انتخاب آنچه برای ما خوب است نیست. به تصویر کشیدن خود در طرف دیگر می تواند در واقع باعث خوشبختی بیشتر شود. به این دلیل که "خود" واقعاً خودهای چندگانه است . محقق روانشناسی دانیل کانمان ارائه می دهد یک موضوع مفید : یک "تجربه خود" (آنچه شما انجام می و احساس در حال حاضر) و یک "یاد خود" (که در آن شما ذهنی صرف مقدار زیادی از وقت خود را - تفکر در مورد خاطرات و آنچه شما: در گذشته انجام شده است) من نیز غالباً به خود پیش بینی خود فکر می کنم - بخشی که در مورد آینده رویا و تعجب می کند.

پیش بینی و به یاد آوردن خودتان می خواهد انواع کارهای شگفت انگیز را انجام دهید. خود پیش بینی شما می خواهد چرخشی به آن پیست یخی در فضای باز در مرکز شهر که همه در مورد آن صحبت می کنند ، داشته باشد. خاطره انگیز شما از آن چراغ های چشمک زن ، یخ های درخشان و شکلات داغ حیرت انگیزی که بعد از آن نوشیدید خاطره خوبی خواهد داشت. متأسفانه ، خود تجربه کننده شما کسی است که در واقع باید از کاناپه پیاده شود ، دسته جمع کند و در سرما به مرکز شهر برود. او از این تقسیم کار ابراز ناراحتی می کند و بنابراین به شما پیشنهاد می کند که از آن چشم پوشی کنید و در حال حاضر کاری را انجام دهید که راحت تر باشد: در خانه بمانید و تلویزیون تماشا کنید. که جالب است ، اما احتمالاً به اندازه سرسره یخ سرگرم کننده و به یاد ماندنی نیست.

تنها راه حل برای این معضل شادی دائمی ، تصویر کردن از طرف دیگر است. اگر از انجام کاری هیجان زده هستید ، به احتمال زیاد از انجام آن خوشحال خواهید شد. شما فقط باید یک زمان کوتاه از یک چیز چالش برانگیز را برای ظهور در این حالت شاد بگذرانید.

وقتی چندین پروژه بزرگ را شروع می کنم مطمئناً سعی می کنم این را به خودم یادآوری کنم. من در حال نوشتن کتابی هستم که شامل مطالعه روزانه طولانی و پیچیده ای است ، و اغلب احساس سخت و ترس و وحشت می کند. اما من کتاب های دیگری نوشتم. می دانم که سرانجام این کتاب را در دست خواهم گرفت. خانواده من در حال بازسازی خانه ای بزرگ و پیچیده هستند. اما سرانجام به خانه جدید و دوست داشتنی خود نقل مکان خواهیم کرد. من می توانم ما را در آن طرف تصویر کنم و این به من کمک می کند تا ثابت قدم به قدم بگذارم.

در مورد فرزند کنجکاو من؟ قبل از اینکه از پارک خارج شویم ، او سوار چندین زیرنویس غلتکی دیگر شد. به نظر می رسد که آنها بسیار سرگرم کننده هستند ، حتی برای خود تجربه کننده. اتفاق خوبی که او ابتدا خودش را در آن طرف تصویر کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 38
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 52
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 124
  • بازدید ماه : 72
  • بازدید سال : 4,535
  • بازدید کلی : 38,723